Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under mars 2011

Av Moa - 31 mars 2011 12:13

Vädret är fortfarande inte att hurra för, men i morse när vi vaknade såg jag lite blå himmel, sen efter frukosten såg vi solen.

Så dem desperata svenskarna sprang ut vid halv 9 i morse och la sig i solstolarna men återvände till rummet vid 9 tiden.

Vid 10 gick dem ut för att sola igen märkte vi, då höll dem sig ute till 13 tiden ungefär.


Dem desperata soltörstande svenskarna är alltså vi.... Haha


Nu håller jag alla tummar jag kan i hela världen att regnet håller sig undan, det har regnat lite på eftermiddagen, men jag är så jävla trött på hotellmaten att jag desperat snart ber till alla övre makter att regnet håller upp så vi får gå ut och äta.

Annars går jag i protest ändå, men vet inte om jag får med mig min reskompis, hon är lite rädd för regn ;) Haha


Hoppas ni har det bra och förresten börjar jag jobba den 11 april, hallelujah!

Puss!

Av Moa - 30 mars 2011 10:31

Innan vi åkte skulle det regna varje dag i 2 veckor såg vi, men när vi väl kom på plats så hade vi strålande väder i 2 veckor och helt plötsligt har hela södra Thailand drabbas av årets oväder.

Fantastiskt.


Läs mer HÄR


Men vi har det bra ändå, om det bara kunde bli lite fint väder igen så ska vi ta oss ut till phi phi öarna för lite sightseeing, allt sånt skulle vi spara tänkte vi. Så vi fick lite grund dem två första veckorna, det slutade med att vi suttit på hotellrummet i Kamala i 3 dagar nu, skit också.

Det betyder helt enkelt att jag måste åka tillbaka snart igen, hihi


En vecka kvar till hemresa nu!

Av Moa - 29 mars 2011 04:45

Det sägs att efter regn kommer solsken och efter detta ihärdiga regnande som nu pågått nästan konstant i 5 dagars tid, borde det vara ett ordentligt solsken på G. Idag är det i alla fall inte, på fredag hörde jag nåt rykte om att solen tänkte visa sig lite grann, just nu är det hällregn och storm. Mysigt!

Vi som skulle på utflykt idag till värsta paradisön.. Ja ja, det får bli nästa gång i Thailand!


Så idag blir det ännu en dag på rummet, börjar kännas lite tråkigt det här hörrni, men det finns inte mycket att göra i det här vädret, inte eftersom det ser ut ungefär likadant i hela södra Thailand.

Regnperioden kom jävligt tidigt i år tycker jag.


Nu ska jag deppa ihop lite grann och sen spela kort typ, kanske ta mig till gymmet om det slutar regna.. Annars har jag ju mitt orange paraply som hotellet gav oss, mmm.


Hej!

Av Moa - 26 mars 2011 05:26

Vi har en dålig period just nu, det bara regnar och regnar hela tiden! Eller inte hela tiden egentligen, men det känns väl som det bara.


Vi gick ut idag och trotsade vädret, men det regnade in under parasollet, då var det inte kul längre, så nu sitter vi här igen.

Kan Thailand bjuda på fint väder snart igen? Tack!


På tisdag ska vi till Koh Kai Nok, så då hoppas vi på strålande sol, så ön visar sig från sin bästa sida! Speedboat blir det, tjoho!

Haj!


Av Moa - 24 mars 2011 05:36

Hallå där!

För typ 4e dagen i rad är det dåligt väder här i Thailand. Det går bra nu! Eller egentligen är det väl inte så dåligt. runt 30 grader men väldigt molnigt. Dock passar det mig väldigt bra just nu, eftersom jag råkade bränna mig lite grann igår, så idag håller jag mig inne!


Annars så har vi dem senaste dagarna inte gjort mycket. Det har som sagt inte varit strålande väder, mestadels monsunregnat, i tisdags trotsade vi regnet och låg kvar ändå, då blev det ju sol tillslut. Igår åkte vi till Patong för lite shopping, köpte 4 armband och ett par converse (äkta hörreni, faktiskt. På en riktigt sportaffär, 200 kr!)

I morgon är det marknad igen och tiden går så jäkla fort just nu, vi åker ju snart hem igen, helt galet ju!


Hoppas ni får en bra dag, eftersom den snart börjar där hemma!

Puss!

Av Moa - 21 mars 2011 10:40

Hallå där!

Dem senaste dagarna har det inte hänt så mycket, minns inte när jag bloggade senaste riktigt.. I torsdags såg jag nu.


I fredags så var vi på marknad här i Kamala, jag och Lina är grymma på att pruta, ni ska se oss! Haha, sparade massor av pengar på detta, så åker ni till Thailand, PRUTA!

Fick med mig en hel del grejer, bilder kommer nån gång i framtiden eftersom jag sitter i lobbyn och bloggar nu.


I lördags var vi i Phuket town på nattmarknad, dit tog vi en tuk tuk, jag var livrädd. Han körde som en jäkla galning ju, men fram kom vi och så gick vi på marknaden, i monsunregn... Fast det varade bara i en kvart :)

Shoppade massor, väldigt kul. Så prutade vi massor också, såklart. Vi är ju bäst på att pruta, tror nog vi sparat ett par tusen bath på våra prutningar, haha.


Igår hade vi bara en chilldag vid poolen, tog det lite lugnt och så. Idag har det regnat i stort sett hela dagen, vi låg nere och solade 1 timme kanske, sen började det regna. Monsunregna.

Så jag gick till gymmet istället och gjorde av med lite energi. Så skulle jag duscha och då gick strömmen, kul.


Hoppas ni har det bra där hemma, jag saknar er! Men är hemma om 16 dagar ju, så det så!

Puss!


Av Moa - 17 mars 2011 02:47

Hallå där hemma i Sverige!

Har ni det bra? Det har vi! Det är så jäkla varmt om dagarna att det inte ens går att beskriva, det bästa på hela dagen är typ när vi får komma in i vårat rum med 19 grader AC.


Men varför klaga? Det är samtidigt helt fabolous, så jag mår bra! Helt fantastiskt faktiskt. Jag ligger under parasollet dagarna i ända och bara glassar typ, hihi.


Annars så saknar jag självklart er där hemma ändå, men jag är hemma om 20 dagar, just nu är det SEMESTER, åh så gött :D


Dags att äta frukost, godmorgon!


 
på balkongen häromdagen, jag är glaaaaad! :)

Av Moa - 14 mars 2011 13:23

På nåt sätt känns det som om jag varit i Thailand jättelänge, men samtidigt så har vi bara varit här i 6 hela dagar, knäppt!

Idag har vi legat vid poolen hela dagen och varit nere vid havet och doppat oss lite, fortfarande skraj för maneterna som sagt!

Jag låg under parasollet hela dagen, för det första så gick det typ inte att ligga i solen, man blev grillad levandes och för det andra har jag bränt mig på två ställen, typ precis ovanför armhålan på båda armarna!


Igår var vi ute och åt på buffalo steakhouse, väldigt god mat, dock starkt! Idag blir det nog stekt ris igen.. Har hittat min grej här i Thailand, haha

Bilder kommer nån annan gång, nu sitter jag nere vid receptionen och skriver, internet uppe i rummet är så himla konstigt.

Men nån gång när det blir stabilt kommer det in bilder, lovar! In the mean time, kolla facebook för er som är vän med mig där!


Puss!

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards