Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under juli 2012

Av Moa - 29 juli 2012 21:53

Den känslan man får när man klarar av att springa en lång sträcka UTAN att känna någon smärta.. DEN känslan! :)

Av Moa - 26 juli 2012 09:56

Jag sitter på båten mot Nynäs för att spendera mina 2 lediga dagar i Norrtälje med min fina!
Jobbar igen på lördag, så det blir en snabb visit.

Hoppas ni njuter av att sommaren äntligen är här!

Av Moa - 24 juli 2012 07:24

Känns som om jag inte har mycket till liv just nu. Jag bara jobbar hela tiden. Vilken tur att jag trivs iaf!

Nu har jag mindre än 3 veckor kvar innan det är slut och idag bjuder Gotland äntligen på RIKTIG sommar. Synd att en annan jobbar 8-19.30 :)

Nej, nu måste jag röra på fläsket för att hinna. Seg tjej.
Hej

Av Moa - 19 juli 2012 21:07

Jag har väntat på den här dagen så himla länge. Men när den väl är här, så är det som ingenting. Mitt knä känns ju precis som det gjorde för en vecka sen ändå.

Känner inte några saker själv, men sen är jag inte direkt något proffs.


Mitt knä är väldigt stabilt och jag behöver verkligen inte oroa mig för att det ska vika sig nu. Den senaste tiden har det börjat knaka mindre också, i alla fall vad jag märker av.

Alltså, det knakar ju än. Men förut kunde jag märka det 5-7 ggr per dag. Nu är det kanske 1-2 ggr per dag. På sin höjd. Ibland ingen gång (om jag nu inte slutat reagera på det vill säga).


Jag är väldigt stark nu också, det var jag inte förut. Känner sån himla stor skillnad i allt. Visst att träningen sackat efter lite nu senaste veckan pga alldeles för mycket jobb och långa pass, men jisses vilken skillnad det är.

Ska, så fort jag är ledig, till gymmet igen. Det vill säga lördag :-) Saknar det verkligen, är så van att träna 4-5 ggr i veckan och då bara få ihop 1 pass senaste veckan känns lite jobbigt.


På dem här 6 månaderna har jag gått ifrån:

- Inte få mer än stödbelasta dem första 4 veckorna - till kunna springa relativt långa sträckor (inte helt utan smärta dock)

- Knappt kunna lyfta benet 1 dm upp i luften (inga muskler) - till att kunna ta 40 kg i djupa benböj (skivstång)

- Inte haft någon känsel alls i området under knäskålen - till att inte ha någon känsel på bara ett mindre område 5x7 cm snett under knäskålen.

- Inte kunnat böja benet mer än 67 grader - till full böjning på 140 grader.

- Haft en sträckning på 30 (+/-, inte helt säker) grader - till att ha full sträckning.

- Kunnat cykla knappt 1 minut på världens högsta sadel - till utan problem kunna cykla längre sträckor i hårdare tempo


Det är lite av vad jag lyckats med under dem här 6 månaderna. Men det är svårt att komma ihåg allt.

Så fort jag varit på återbesök, så har jag lite mer kött på benen och kan skriva en klok utvärdering.


   

Av Moa - 19 juli 2012 12:37

Idag har det gått 6 månader sen operationen. På dagen 26 veckor. Vid den här tiden låg jag på avdelningen än och väntade.

Skillnaden nu mot då är att jag verkligen litar på mitt knä nu, jag tror inte jag tvekar någon gång när jag går nu längre.
Problemet är väl det att jag fortfarande är väldigt stel i baksidan och mitt knä knakar.

Kommer mer detaljerat inlägg senare. Bloggar från appen nu, är på jobbet.

Av Moa - 18 juli 2012 13:20

Bild från romateatern igår!

Gör premiärinlägg från appen idag. Är ledig idag med, sen börjar jag jobba i morgon igen.
Skönt! Tycker det kan bli lite tråkigt att vara ledig, speciellt när det är stockholmsveckan, inte så att man går ut frivilligt på stan då ;)

Nu ska jag ut på en liten promenad tänkte jag. Behöver frisk luft!

Av Moa - 17 juli 2012 07:52

Jag ber om ursäkt för den urusla uppdateringen här den senaste tiden. Men sen i torsdags förra veckan har mina dagar bestått av att jag vaknar, går till jobbet, kommer hem, äter mat och sover. Absolut inte det mest underhållande livet kan man tycka.


Vilket även betyder att jag inte kunnat träna någonting sen i förra veckan. Ger mig lite ångest, mår inte bra av att inte träna. Men jag har jobbat såna brutala pass att jag ibland undrar om jag verkligen ska orka med (56 timmar på 5 dagar).

Sen har det varit otroligt struligt och lite påfrestande med en del saker.


Men nu är jag ledig i två hela dagar och ska till gymmet idag! Först fika med en kompis och efter gymmet ska jag iväg på romateatern. Fina grejer! :)


Kommer nog bli bättre uppdatering nu när jag kan ha bloggplatsenappen på mobilen också :-)

Hoppas ni får en fin tisdag! (Höll på att skriva söndag, har verkligen noll koll på dagarna nu)

Av Moa - 12 juli 2012 22:11

Idag har det gått 25 veckor sen operationen. Tiden bara rusar iväg och än mer nu när jag har fullt upp hela tiden. Måste på något sätt försöka få in lite träning i schemat, men det är svårt när jag jobbar 8-19.30 nästan varje dag.

Om 1 vecka har det gått 6 månader, då är det den 19 juli. Det datumet jag har väntat så länge på.


Men det händer inte särskilt mycket, min 6 månaders kontroll verkar snarare bi en 7½ månaders kontroll, så kul med semestertider, not ;)


Det kommer ett mer detaljerat inlägg senare, nu är jag på riktigt helt slut efter en låååång arbetsdag, kör i stort sett samma schema till på måndag. fest.

Ha det fint!

Kram!


 



Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards