Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under maj 2012

Av Moa - 30 maj 2012 09:04

I morgon åker jag till Turkiet, så skriver sista inlägget nu och återkommer igen den 8 juni (när jag ska tillbaka till min sjukgymnast)

För övrigt knakade mitt knä ordentligt igår, det var inte skönt. Aj vad ont det gjorde. Men något som är positivt med knät är att jag orkar så mycket mer nu, jag klarade av 35 kg i djupa benböj och inte bara 2-3 ggr, utan 3x12 repetioner, så visst händer det något.


Nu ska jag packa färdigt och sen gå till skolan.

Ha en fantastisk vecka, hej hej! :)


Bild från september 2010. (För övrigt typ 2 veckor efter att jag dragit av korsbandet)     

Av Moa - 28 maj 2012 19:50

Äntligen är hemtentan färdig. Sååååå less på den just nu. Men jag har gjort mitt bästa! :) Är så sjukt trött idag, fick nämligen besök sent igår kväll av min bror som hade lyckats missa båten hem till Gotland, så gick upp vid 6 imorse för att väcka honom och passade på att ta gymmet i samma veva.


I kväll har vi grillat med klassen, väldigt mysigt :) Lite avslutning på terminen och lagom tills vi började grilla så sprack himlen upp och solen tittade fram. Helt galet att det redan gått 1 år sen vi började. Eller ja, ett skolår.
Nu ska jag sätta igång att packa inför Turkiet, heja heja!
Pöss!

Av Moa - 27 maj 2012 18:19

Jag älskar vädret just nu. Verkligen älskar. Kunde cykla hem från gymmet i bara linnet och inte frös jag någonting heller, hej hej sommar!

Nu är det 3 dagar kvar i skolan och jag ska snart laga mat, sen sätta igång med kalkylen på hemtentan. Fint det. Eller lite halvtråkigt, är som sagt sjukt skoltrött just nu. Men det är så lite kvar nu! :)


Skulle skriva något förut, men det trilla bort ur huvet. Ja ja, återkommer en annan dag. En bättre dag.

Hej hej


Köpte nytt träningslinne i fredags. I'm in love!  

Av Moa - 25 maj 2012 19:20

Mitt huvud har redan gått på sommarlov, jag är så fruktansvärt trött. Herre jisses. Igår satt vi hela dagen med det där arbetet och blev tillslut äntligen klara. Så himla skönt!

Fick bekräftat idag på kvällen att läraren tagit emot det, så nu är det bara att hålla tummarna att det ser bra ut, men mer arbete hade vi inte kunnat lägga ner.


Nu har jag bara hemtentan kvar och jag måste göra färdigt den. Får göra det på söndag, har bara 2 frågor kvar tack och lov.


Idag har jag varit i Västerås, var förbi min LIA-plats och hämtade handlingsplanen (förövrigt tror jag att jag har hittat världens bästa), sen åkte jag och pappa ut på sjön med hans båt. Hur skönt som helst.
Så nu har jag fått årets andra bränna, bra uppladdning inför Turkiet (6 dagar!!)


Ha en fin helg :)


 

Av Moa - 23 maj 2012 21:54

Vi har ett riktigt stort grupparbete som ska vara inlämnat på fredag kväll + en hemtenta (inlämnad nästa vecka). Så jag gör inget annat än att plugga nu för tiden, gick till och med upp halv 7 i morse, för att hinna gå till gymmet innan skolan börja.
Nu i kväll har jag pillat lite till med hemtentan och fixat med gruppens logga till arbetet. Gjort lite utkast, så får dem andra välja stil i morgon.


Nu ska jag sova innan jag slocknar i soffan, i morgon har vi självstudier, men vi ska träffas vid 9 för att färdigställa hela arbetet. Harregud.

Men det är det absolut sista innan sommarlovet, så jag orkar.

3 skoldagar kvar!


 

Av Moa - 21 maj 2012 18:49

I lördags var det 4 månader sen operationen. Så nu är det bara 2 månader kvar innan jag ska kunna börja göra det mesta igen. Tänk att det går så fort ändå, jag tycker det känns som igår när jag låg där på sjukhuset och väntade.

Allt går i alla fall bra, mitt knä knakar en del. Väldigt obehagligt, min sjukgymnast tror att det är menisken som spökar (opererade den inre menisken 2005 och har bara en liten bit kvar), hoppas verkligen det slutar snart.


Idag på gymmet gjorde det lite ont i knät, första gången det gör det på gymmet faktiskt. Så fick ta det väldigt lugnt och hoppas det släpper till i morgon. Jag har ju varit bortrest ett par dagar och haft svårt att få in träningen, så vet inte om det kan ha med det och göra.

Till det positiva nu: Hur jag än vänder och vrider (försiktigt såklart) så känner jag ingenting i baksidan längre. Inte när jag stretchar, inte när jag gör övningar. så himla skönt. Det har nästan varit mitt värsta problem hittills, hoppas det fortsätter såhär nu! :)


   

 

   

 

Översta raden: Bilder från januari
Andra raden: Bilder från februari
Tredje raden: Bilder från mars
Fjärde raden: Bilder från april.
       

Av Moa - 15 maj 2012 18:39

Nedräkningen håller på för fullt, nu är det bara 7 skoldagar kvar till sommarlovet (samt en del självstudier) och tiden går så himla fort. 16 dagar kvar till Turkiet också!

På lördag har det gått 4 månader sen min korsbandsoperation, förstår inte riktigt vart tiden tar vägen!

När semestern är slut så åker jag hem till Gotland för att jobba, sen är sommaren slut och då flyttar jag till Västerås i 2½ månad. Det blir kul, kul att ha LIA! Är nämligen väldigt skoltrött och det märks, hur mycket jag än sover har jag lite svårt att tagga till nu när jag vet att det är så kort tid kvar.


Annars då, jo. Jag tränar på för fullt. Kör 4-5 dagar i veckan på gymmet och börjar bli fruktansvärt less på cykeln. Allt det andra är okej, men cykeln......... Suck.

Har inga problem med knät och så i alla fall, utan allt går väldigt bra. Har sakta sakta börjat lägga på lite mer vikt på maskinerna (från 7,5 kg till 10-12,5 kg). Så det går i alla fall framåt!


Nu ska jag se till att laga lite mat, sen fortsätta med hemtentan.


 

Av Moa - 13 maj 2012 19:29

Jag var i Riga i helgen, det var fint och så. Tyvärr så hade vi lite halvtråkigt väder, blåsigt och molnigt med regn som hängde i luften. Allt som allt om jag får välja, så tycker jag att Tallinn är en finare stad.

Tyckte det fanns lite mer att se och göra där, sen kändes det mysigare.


Jag lyckades med bedriften att vricka foten igår också, typ precis när vi klivit av båten och ska gå in mot stan, så kollar jag mig inte för och kliver rakt ner i en grop eller vad det nu är, foten viker sig helt. Det gjorde fruktansvärt ont, men smärtan gick över rätt fort. Fast idag fick jag ont igen, inte riktigt okej.


Annars så mår jag bra och sådär, har lite småont i mitt knä, så tog det väldigt lugnt på gymmet idag och körde mer överkropp.

Nu bjuder jag på lite bilder, ha en fin kväll!


   

     

   

1) Fri minibar! :)
2) Ah, just det. Det var då jag.
3) Egen ingång
4) Riga
5) Turist, ja visst! :)

6) En groda i Riga
7) Min pojkvän var paparazzi
8) En kyrka
9) Min otroligt charmiga pojkvän visar ett fint(?) finger
10) Fin utsikt från hytten, solnedgång.
     

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards