Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under juli 2011

Av Moa - 30 juli 2011 12:52

Jag ställde klockan på 9 i morse och det var inte lätt att gå upp då! Men jag hade inget val, för på måndag morgon börjar jag jobba klockan 5, så kanske läge att vända på dygnet från natt till dag.

För att sen vända tillbaka igen till natt, då jag avslutar sommaren på DG med 6 stycken nattpass.


12 dagar kvar till jag slutar och 21 dagar kvar till flytten, helt tokigt ju!

Av Moa - 30 juli 2011 02:21

Jag är så trött att jag skulle kunna sova ett dygn. Men nej, så kul ska vi inte ha det. Slutar jobbet om 1 timme i alla fall, wiho.

Av Moa - 29 juli 2011 15:59

Jag bokstavligt talat sprang ut från jobbet klockan 08.00 i morse, var så ivrig att jag för ögonblicket glömde att logga ut från datorn innan jag blev påmind.

Jag var hemma, tvättad och redo för sängen klockan 08.13 och somna på typ 5 minuter. Nu är jag vaken igen och ska snart bege mig till jobbet!


Woho! Eller? Sen är jag ledig hela helgen i alla fall!

Av Moa - 29 juli 2011 05:49

Jag lever i något slags vakuum, vet typ inte ens vad som är vad. Jag är inte alls van vid att jobba såhär länge så det är väl därför allt känns lite udda.


However, så lever jag ännu och jag har knappt 2 timmar kvar tills jag får sova. Kan det bli bättre? Näe, tror inte det :-)

Sen får jag sova till 4 eller något innan jag ska äta lite mat och sen jobba igen.

Var lite orolig tidigare då jag hade ont i halsen, men det är faktiskt borta nu och har ersatts av snuva.

Luften här nere gör att jag snuvar en del, kul.


Nej, 2 timmar kvar. Vi hörs väl i natt igen då? :)

Av Moa - 28 juli 2011 23:45

När jag kom till jobbet vid 4 i eftermiddags så anade jag inte att jag skulle sitta här till klockan 8 i morgon bitti.

Jo, ni läste faktiskt rätt. Jag ska jobba 16 timmar innan jag får hem och sova för att sen jobba klockan 17 i morgon eftermiddag igen.

Men äh? Jag orkar alltid! Sen är det mitt konto det syns på när lönen dyker upp om 4 veckor, hihi.


Sen har jag ändå bara 2 arbetsveckor kvar innan jag får semester i 1 vecka. Så det känns bra!


Nu ska jag roa mig med något, så jag håller mig vaken dem sista 8 timmarna. Woho!

Av Moa - 27 juli 2011 21:54

Jag är rätt trött, men försöker hålla mig vaken för att inte vända tillbaka dygnet, jobbar ju som bekant 2 nätter till innan det är dags för ett snabbyte i några dagar.


Så, jag roar mig med att fundera på hur jag ska möblera min lägenhet, tittar på möbler och andra grejer som jag vill köpa.

Det är kul!


Nu ska jag dock spela sims, wiho.

Av Moa - 27 juli 2011 14:53

Det är inte fullt så ofta jag längtar efter ledighet, men efter att ha jobba 4 nätter på raken, så var det RUSKIGT skönt att få ledigt idag! Börjar klockan 16 i morgon igen, så det är ju ingen lång ledighet, men det räcker!


Nu ska jag snart orka ta mig upp ur sängen (sov till 12 idag och har bara orkat mig upp för att äta frukost) och sen ska jag iväg o handla innan jag ska en sväng ut till Vibble, min mor är där och är kattvakt åt söta Rambo.

Så jag ska joina henne och äta mat o så!


Hoppas ni får en bra dag, hej hå!


Fina snart 12-åriga Rambo! :)  

Av Moa - 26 juli 2011 18:56

Jag tog mig till gymmet vid 15 idag och var hemma igen vid 16. Så schemat höll och jag kom till jobbet i tid, vilket är själva poängen.

Träningen gick bra och jag känner verkligen skillnad. På smärtan i alla fall, annars så svullnar det ju ännu.

Men det är något jag inte blir förvånad över längre. Jag blir snarare förvånad om det skulle vara så att mitt knä inte blir svullet var och varannan dag.


Av dem övningarna jag gör, så är det bara framsida lår jag inte kan öka på vikten på, där ligger jag fortfarande på 13 kg (Dem andra ligger på  25+) och anledningen till det är att rörelsen som görs när jag rätar ut benet och lyfter samtidigt, ger mig en vikningskänsla i knät.


Försökte ringa till ortopeden i Norrtälje idag, under telefontiden. Men svaret på telefonsvararen var "Vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal nu"

Får försöka en annan dag helt enkelt!

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards