Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under juni 2012

Av Moa - 30 juni 2012 17:24

Jag vaknade strax innan 12, gick upp och åt frukost och sen skjutsade jag iväg mamma, hem och packa matlåda och efter det åkte jag till jobbet. Det var min produktiva dag.

Nu är jag på jobbet igen och här ska jag sitta till klockan 04 i natt. Trist när det är så sjukt fint väder ute.


Blir i alla fall en fin solnedgång att titta på :)

Av Moa - 30 juni 2012 01:28

Sitter på jobbet, andra natten av 3. Eller totalt 6 nätter (ledig sön-mån). Nummer 2 av 4 på frakten.

Just nu är det lite dötid, eftersom nästa båt anländer först om 1 h och 15 min. Så håller på att fixar med lite papper och sådär.


Jag var på gymmet innan jobbet också, idag var också en sån där jättebra dag när jag orkade hur mycket som helst, det känns väldigt bra! :)


Nu ska jag fortsätta jobba.

Hej hej

Av Moa - 29 juni 2012 00:52

Sitter på jobbet. Vi skickade nyss iväg båt'n. 86 pax. Den tar 1500, jo. Det är tomt.

Men de första nattfärjorna för säsongen brukar inte ta så mycket, men det väger upp från andra sidan istället.

Att det kom så många blev vi nog alla förvånade över, vi hade gissat på runt 50 (då MÅNGA kommer dagen efter istället).


Nu ska jag vänta på att trailerna blir hämtade, sen ska jag gå hem när klockan slår 02!

Godnatt!

Av Moa - 28 juni 2012 14:06

Nu ska jag göra ordning mig för att jobba natt. 3 nätter står på schemat, jag har sovit dåligt. Kommer vara bra trött i kväll, men allt går! :)


 

Av Moa - 27 juni 2012 20:12

Idag har vi sommarpersonal haft brandutbildning på jobbet, tycker det är lika kul varje år! Den roligaste biten i år var ni vi skulle gå in i ett becksvart rum (fyllt med discorök) och leta efter en människa (läs: docka).

Annars så gick vi igenom L-ABC och HLR, för att fräscha upp minnet inför sommaren igen, ifall att något skulle hända.


Vi gjorde hjärtkompressioner på en docka, vilket innebar stå på knä och jag kan inte riktigt stå på knä, inte på hårt underlag i alla fall. Inte för att mitt knä gör så värst ont, utan mer för att ärren typ gör ont, när de skaver mot marken. Jag måste även skaffa mig bättre skor, för när jag kom hem nu på kvällen märkte jag att det var lite svullet igen, jag hatar när det svullnar.

Det blir så obehagligt. Men det värsta är väl nästan att jag får ont i mitt högra knä (det så kallade friska) för att jag under sån lång tid belastat fel. Hopplösa knän!


Nu ska jag vila knäna till i morgon, sen är det bara på't igen och jobba första natten av 6.

Projekt: Vända på dygnet


 

Gammal bild, från mars.

Av Moa - 26 juni 2012 17:57

När jag väl pallrade mig iväg till gymmet, så gick det bättre än på länge.

Heja mig! (y)


 

Av Moa - 26 juni 2012 14:32

På torsdag har det gått 23 veckor sen operationen. Nu har jag verkligen hamnat i en träningssvacka, det börjar bli så fruktansvärt tråkigt. Speciellt cykeln, den förbannade träningscykeln.

Min sjukgymnast sa att det nu mest är fantasin som sätter gränserna. Så länge jag håller mig lite försiktig såklart, gjorde spänstövningar igår. Det går bra, jag känner ingen smärta, vilket är positivt.


Jag försöker finna ny motivation varje dag för att ta mig till gymmet och jag kommer dit, men väl där så blir jag lite.. uttråkad. Eller kanske inte uttråkad, men det är mycket frustration över vad jag inte kan göra.

Mitt knä mår i alla fall bra och uppenbarligen har det här lite långsammare tempot på rehaben varit bra för mig, eftersom jag inte fått ett enda bakslag på hela resan (peppar, peppar ta i trä)

Det enda som är, det är ju knaket, jag kan gå helt normalt och sen bara knakar det till i knät. Positivt: Det gör inte ont. Negativt: Det är irriterande, fruktansvärt irriterande.


Nej, nu ska jag samla ihop mig själv och traska vidare till gymmet.

Kämpa Moa!


   


Det är som natt och dag... :)



Av Moa - 23 juni 2012 21:21

Om jag är någon av dem sju dvärgarna från Snövit ikväll, så är det definitivt trötter. För mycket frisk luft tror jag ;)

Nu på eftermiddagen har jag varit hos bror med sambo och grillat. Mamma var grillmästare, vi andra tittade på. På ett ungefär :)


I morgon ska jag jobba, 12.30 - 24. Långpanna, fast lite  kvällstid. Helt okej ändå, har ett dagpass kvar (med brandutbildning) sen går jag in på 6 nätter i rad (med 2 dagars ledighet efter 3).

Annars är det mest dagtid hela sommaren, inte min favorit (gillar nattpassen mer), men kommer i alla fall få sitta i kassan en hel del.


Pussade förövrigt på kissekatten massa idag, fina fina rambo <3 Han fyller 13 år i augusti, jag kommer fortfarande ihåg när han kom hem 8 veckor gammal. Världens finaste katt!


 

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards