Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under maj 2011

Av Moa - 31 maj 2011 21:36

Jag är trött, men det har sina skäl med tanke på att jag inte kunde sova natten som var och väckarklockan ringde vid 4.

Den påminde mig om att jag faktiskt började 05 i morse, i samma ögonblick som jag slog upp mina blå, så kände jag även att huvudvärken dunkade, typ som att huvet skulle sprängas, när jag ändå skulle tvinga mig själv att gå upp denna okristliga tid på dygnet.


Med det sagt, alltså att jag vaknade tidigt i morse och jag försöker hålla mig vaken, tänkte jag även berätta att jag ska försöka sova i morgon.

Det är inte min specialitet direkt, men i morgon ska jag tvinga mig själv. Tänk om jag skulle få sova till 9 eller 10...


Nog med ointressant info. Godnatt!

Av Moa - 31 maj 2011 14:41

Jag var på gymmet igår och även helt oförberedd på att träffa min sjukgymnast, eftersom han hade tid på förmiddagen.

Men han frågade lite grejer om knät och så berättade jag att det fortfarande svullnar väldigt lätt, vilket är väldigt irriterande och jobbigt för mig, eftersom jag inte har full rörlighet pga svullnaden.

Av den anledningen så ska jag numera ha knät lindat när jag går mycket, så jag försöker hindra svullnaden lite, dvs inte irritera leden.

Hoppas det fungerar, jag saknar att se min knäskål helt och hållet liksom.


  Enda skillnaden mot där är att det inte är blått längre, men likväl så är det svullet, kom igen nu kroppen. Jobba bort det där!

Av Moa - 30 maj 2011 15:54

Nu är jag hemma på Gotland igen, åkte med 9.00 båten i morse, eftersom hjärtat ändå börjar jobba vid 7, så kan jag åka tidigt och komma hem skaplig tid till ön.

Jag åkte vid 06.50 och tänkte att det kanske skulle ta tid att åka ner, men det var bara kö första kilometern och sen gick det i rasande fort, så 07.45 var jag i Nynäshamn.

Åh vad skönt när det är motorväg hela vägen! :-)


Annars så har jag sen jag kom hem hunnit med att vara på gymmet, arbetsförmedlingen, postat brev och packat upp. Då har jag bara varit hemma 3 timmar, effektiv jag är ibland.

Nu måste jag in i duschen för att sen åka ner på stan, hejdå då! :)


  En random bild från dagen innan min student. Tänk att det var 3 år sen, shit vad jag är gammal :-)


Av Moa - 28 maj 2011 16:29

Jag blev lite nöjd med att jag fick köra av allra först igår, att sen en motorcykel gasade om mig räknas inte, jag var ju faktiskt först.

Åkte sen och skulle fixa min telefon, men då skulle jag få betala för det, för det var ju tydligen som det skulle.

Jag orkade inte argumentera och gav helt enkelt upp. Åkte till Andreas istället, även fast han inte var hemma.


Idag är en väldigt inte produktiv dag, jag har ingen energi. Så på köpet är det tråkigt väder, why?

Nu ska jag roa mig vidare, i morgon ska vi till Västerås! IKEA <3 Jag älskar IKEA, det ska bli kul att se Västerås nya IKEA också, hihi.


Hej!

Av Moa - 27 maj 2011 09:59

Jag sitter på båten, snart framme i Nynäs, skönt! :) Tog genvägen i morse i incheckningen, värst så smidigt det var, haha.


Nu har jag sett på film och målat naglarna, men som vanligt kan jag inte låta bli att pilla, så det ser redan hemskt ut.

Funderar på om jag ska ta bort det igen, men hinner nog inte det nu. Det får vänta tills jag är framme hos Andreas isf.


Nu ska helgen tillbringas i Stockholm, jag är åter till verkligheten på måndag, typ?

Eller i helgen! Hej :)


p.s Fett nöjd med att jag står längst fram och med andra ord får köra av först, hoho. d.s

Av Moa - 26 maj 2011 07:02

Sitter på jobbet, för min del är det väldigt lugnt. Men ser att det råder lite incheckningsproblem efter systemuppdateringen. För en gångs skull är jag tacksam över att sitta i frakten och börja 05.00, för jag har haft 0 strul.


Det var ändå inte så jobbigt att gå upp, det var trots allt ljust. Värre att gå och lägga sig när det är ljust.


Nej, dags att göra lite nytta. Hej!

Av Moa - 25 maj 2011 19:29

Idag var det 8 år sen morfar gick bort. Tänk att det redan gått 8 år, tiden går så himla fort.

Jag minns det som om det var igår. Jag, Adam och Claes (kusin) visste direkt vad det handlade om när vi hörde min moster ropa. Det kändes verkligen ända in i ryggmärgen att nu var det morfar.


Han var fin han, min morfar. Den fina glimten i ögat som han alltid hade. Det är det jag vill minnas, när hans blåa ögon glittrade sådär busigt och man såg att han hade nåt för sig. Inte den sista tiden när man såg att han hade ont, jag vill bara minnas dem fina stunderna, det förtjänar han.


Trots att vi inte träffades mycket i slutet, när han och mormor bodde på Teneriffa, så tycker jag att Du var världens bästa morfar! :-)

Av Moa - 25 maj 2011 16:21

Jag har en väldigt seg dag idag. Vaknade alldeles för tidigt och har haft NOLL energi hela dagen, dock så tog jag tag i mig själv ett litet tag och åkte iväg till gymmet för att köra mitt program.


Sen la jag mig i sängen och läste igen. Avbröt det för att diska lite och plocka lite grejer, sen hade jag ingen mer ork.

Usch, jag gillar inte såna här dagar, tur att dem inte är så ofta!


Nu ska jag snart pallra mig ut genom dörren en gång till idag för att åka iväg o handla, heja heja!

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards