Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under oktober 2011

Av Moa - 31 oktober 2011 20:49

Skolan rullar på, det är mycket nu. Det kommer vara mycket under hela tiden med IATA, men jäklar vad jag lär mig mycket! Även fast det är en hel del som är otroligt ologiskt enligt mig, men det är bara att pränta in det ändå.

I morgon ska vi kanske börja med tariffer, det ska tydligen vara det svåraste av allt. Hm.


Annars så var jag i Åbo fredag-lördag. Eller nej, jag var inte I Åbo. Jag såg inte ens Åbo, för jag sov. Men jag var i alla fall på en båt som åkte mellan Stockholm-Åbo. Riktigt roligt var det!

Sen det där jag skrev om häromdagen, att jag skulle skriva om något. Har blivit ytterligare lite fördröjt, men så fort jag får besked om att det är okej att berätta det, så kommer det komma ut, just nu är jag belägen med munkavel.


P.s I vintras i Visby vann postnumret brevid mig grannyran på postkoden, häromdagen vann postnumret brevid mig här i Norrtälje på postkoden. Så nästa gång jag flyttar, så heter det kanske tredje gången gillt? D.s

Av Moa - 27 oktober 2011 08:14

Pluggheeeest. Jag sa efter nyår, tji fick jag när jag kollade min mail och våran lärare skrivit att första geografiprovet blir nästa onsdag.

Inte nog med att jag måste plugga till det, så var det ju det att vi ska läsa i IATA boken också. 200 sidor eller nåt sånt.


Tur är för mig, är att Europa kan jag ändå hyfsat bra.

Nu: Skola!

Av Moa - 26 oktober 2011 21:25

IATAN tar lite över mitt liv, det enda som snurrar i mitt huvud är regler, hur man gör, vad man ska göra osv i alla olika segment inom reseindustrin.

Det började väldigt bra med hotelldelen, sen känner jag att vissa saker förstår jag inte. Så sjukt ologiskt så det finns inte, men det ska nog sitta till den 7 mars när den stora examensdagen är.


Nu i kväll har jag suttit och präntat in flygplatskoder i mitt huvud. Länder också. Karibien, Asien och Oceanien är mina svaga sidor, men det är bara att mala på. Det är inte förrän efter nyår som dem skarpa testen kommer som är riktigt betygsgrundande.


Häromdagen fick jag förövrigt en helt sjuk nyhet på telefon, men mer om det kan jag inte berätta just nu utan om ett par dagar kommer det ett separat inlägg om det, då jag måste hålla på det i några dagar till.

Men efter helgen kan det hända att något sägs, håll ut ;) Haha


Hej hej

Av Moa - 23 oktober 2011 12:10

Helt sjukt vad tiden går fort, snart är oktober slut och det återstår bara två månader av det här året.

Var precis ute på en liten promenad, följde med Andreas till bussen och jag hade kunnat vara ute och gått en hel evighet. Vädret är helt fantastiskt, så där bra som det bara kan bli på hösten.

Kom fram till hur bra jag trivs här i Norrtälje och hur bra livet faktiskt är.


På fredag kommer min mor hit också, vi ska åka till Åbo en sväng. Tillsammans med Andreas, det blir en 23 timmars tur bara sådär.


Nu måste jag slå mig ner med min IATA bok och läsa, läsa, sen läsa lite till. I morgon börjar det på riktigt. Ah maj gaaaad. 4 månader av total isolering väntar, eller?

Hej hej

Av Moa - 16 oktober 2011 18:33

Förra veckan sprang iväg i 190, jag var helt slut på kvällarna och pluggade mest. Sen hade vi självstudier i fredags och jag vaknade med halsont och feber, så tog det bara lugnt hela dagen och kvällen, pluggade lite till och sov.


I morgon är det dags för skola igen, så just nu sitter jag och peppar upp, typ. Tror vi ska ha typ marknadsföring? Fast på schemat står det retorik, så vi får se vad det blir. Något med presentationer och lära oss att prata inför folk, för min del känns det mycket bättre nu än när jag började i alla fall.


Nu ska jag tvätta, uppdaterar senare i veckan tror jag. Hej hej

Av Moa - 12 oktober 2011 18:44

Jag har förberett allt, tagit fram materialet och sen försvann energin. Men jag borde verklige plugga på länder och trebokstavskoder i Asien. Helst ta reda på VART länderna ligger också. Sen hade ju mellanöstern varit bra också och så kanske Afrika med?

Men varför sitter jag då här? Jo, för jag är lat, jag är trött och jag har 0 och ingen alls energi. Pepp tjej!

Hej

Av Moa - 10 oktober 2011 19:29

Dagen idag sprang iväg, for real. I morse fick vi kvittera ut vårat IATA paket, det var en av dem tyngsta kartongerna jag burit med tanke på den lilla storleken det var.

Sen påbörjade vi module 2, med geografi. Vi fick lära oss hur världen var indelad enligt IATA, helt skumt och lite ologiskt. Men det är kul att lära sig nya saker.

Sen gick vi igenom hela Europa. Länder, vatten, berg, floder, städer och trebokstavskoder, till flygplatser och så alltså.


Bilden gör inte det hela rättvisa. Dem där två böckerna är på 1620 sidor tillsammans, på engelska, och det ska jag lära mig utantill, woho!    

Av Moa - 9 oktober 2011 16:12

Jag sitter och tränar med mig själv, lite geografi. Vi börjar med det i morgon och jag vill inte vara helt lost, så sitter och repeterar 100 gånger om.

Galet att vi ska lära oss typ hela världens geografi utan och innan + alla flygplatskoder!

Men det kommer bli otroligt roligt, ser framemot dem kommande månaderna! (Nej, jag är inte sjuk, haha)


I morgon kommer bildbevis på vårat studiematerial, har hört ryktas om att boken är lika tjock som Sveriges lagbok, ehe?


Det bara kom in en blomma i bilden helt plötsligt!? 


  que? Jag har sjukt tråkigt, märks det?

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards