Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under oktober 2012

Av Moa - 31 oktober 2012 08:05

Jag har bara 3 dagar kvar på praktiken och försöker få dagarna att inte gå för fort. Trivs så himla bra att jag inte vill tillbaka till skolan :-)

Annars så var jag i Stockholm i helgen, det tog evigheter att få ihop det sista i garderoben. Men nu så är det färdigt!
I morgon kommer även vår soffa, äntligen! Det kommer bli väldigt skönt när den står på plats, blir lite mer som ett hem då :)

Nu måste jag göra ordning mig, annars kommer jag missa bussen.
Hej hej

Av Moa - 22 oktober 2012 20:58

I fredags var den stora dagen här. Flyttdagen! Det var sjukt rörigt, men när jag åkte igår för att ta mig tillbaka till Västerås var det mesta iordning.
Det är typ världens finaste lägenhet, på riktigt! Sen har vi köpt en sjukt skön säng :-)

Bilder kommer när allt är fixat, vi saknar en soffa och badkar än.
Hoppas ni har en fin dag!

Av Moa - 15 oktober 2012 22:31

Nu är det bara 4 dagar kvar innan vi flyttar. 4, F-Y-R-A!! Alltså, FYRA DAGAR. Om någon missade det...

Jag räknar inte ner? Absolut inte, haha.

Ikväll adressändrade både jag och Andreas, så snart är vi officiellt sambos, även på pappret.

Så fixade vi med hemförsäkringen också, när vi ändå höll på.


Nu återstår att ringa till bredbandsbolaget och göra klart med allt som har med tekniken att göra, eftersom dem aldrig ringer upp, vilket bostadsbolaget sa att dem skulle göra. Hm.


För övrigt är det bara 58 dagar kvar till Thailand. Mycket nedräkning på samma gång.

Den mest sorgliga nedräkningen är att det bara är 13 dagar kvar på praktiken, kommer sakna dem underbara personerna så tokigt mycket! Kunde, helt ärligt, inte fått en bättre första LIA-plats!

Skulle kunna hylla dem i all oändlighet, för det förtjänar dem sannerligen. Bästa bästa resianer! :)


 

helt random bild av någon anledning

Av Moa - 10 oktober 2012 07:17

Tiden går fort nu! Idag är det bara 9 dagar kvar till inflyttning, till fina fina lägenheten med väldigt fin sambo!

Annars så är det fullt upp, jag är på praktiken och tränar i veckorna. Sen hinner jag inte med mycket annat. Det blir långa och intensiva dagar, men oj vad jag trivs bra!
Det är verkligen så bra att jag helst inte går tillbaka till skolan :-) haha.

Hoppas ni får en fin onsdag!
Hej svejs!

Av Moa - 6 oktober 2012 09:29

Tiden bara springer förbi och nu har jag bara 4 veckor kvar på världens bästa LIA-plats... Känns trist!

Andra positiva saker är att det bara är 13 dagar till flytten! Så om 2 veckor vaknar jag för första gången i nya lägenheten!!

Sen är det bara 67 dagar kvar till thailandsresan. Vilket är rätt awesome också måste jag medge! :-)

Annars så är allt bra. Jag blir TOKIG på min baksida ibland (lår alltså), det kan kännas hur bra som helst när jag går eller springer, men när jag ska göra höga knän eller baksida bencurl så kan det strama till så in i bängen. INTE skönt :( Dumma!

Nu ska jag ta mig till gymmet och sen ska jag göra MINST 2 harvardmoduler idag!

Hoppas ni har en fin helg :)

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards