Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under juni 2011

Av Moa - 30 juni 2011 19:56

Efter ett litet ingrepp i telefonen, så fungerar den nu igen. Det var inte jag som stog för detta ingrepp, men tydligen hade den lilla sladden som har hand om touchen hoppat ur och när den var på plats, så var telefonen bättre än någonsin.

Glad tjej!


Så har jag och Andreas bokat Ullaredsboende förövrigt! Den 27 augusti bär det av och den 28de åker vi tillbaka. Dvs lördag till söndag.

Eftersom jag har börjat skolan så kan vi inte vara borta längre och älsk jobbar. Men det räcker gott och väl, vi hinner shoppa!


P.s i morgon är det 1 juli, shit vad tiden går fort d.s

Av Moa - 30 juni 2011 10:37

Nu är jag i Stockholm, anlände strax efter 9 igår kväll, lagom.


Brandutbildningen på dagen gick bra, vi började med lite HLR och sen släckte vi lite bränder på eftermiddagen.

När det var sisådär 30 grader ute, kan meddela er om att det var varmt. Jag min smartskalle hade svarta skor på mig, dumt.


Whatever, nu har jag 4 dagars semester och sen börjar vi sommarschema med två 5-17.30 pass måndag och tisdag.

Hej hå

Av Moa - 29 juni 2011 06:56

Nu stundar en brandutbildning på jobbet och därefter ska jag sätta mig på en båt mot norra breddgrader.

Närmare bestämt Nynäshamn med en slutstation Stockholm vid... 9 tiden ikväll om allt går som planerat. Jag är trött, lite grinig för att jag trodde jag hade försovit mig men annars mår jag bra.


Nu ska jag äta frukost, gott! :)

Av Moa - 28 juni 2011 18:59

Inte nog med att jag sov sjukt dåligt i natt, så gick en av mina linser sönder på jobbet så jag fick panikåka hem på lunchen och sen mitt under incheckningen så bestämmer sig bokningssystemet för att braka ihop.

Tack för den liksom. Vem ville mig så gott?


Ja ja, shit happens och efter ett låååååååångt samtal med IT så fungerade det ju sen och eftersom stuvarna inte ropade så extremt mycket så antar jag att allt kom med båten, fint ju!


Nu ska jag äta mat och sen packa. Och krama kudde.

Haj!

Av Moa - 28 juni 2011 06:50

Jag är olagligt trött idag. Skona mig. Mina ögon gjorde ont när klockan ringde. Jag har sovit som en kratta i natt, om nu krattor sover.


Men, hey. Det är bara 10 timmar och 40 minuter kvar!

Av Moa - 27 juni 2011 20:11

Jag har ont i min arm. Tur att det var den sista twinrixsprutan jag skulle ta, för alltid. Typ. Nu slipper jag det mer, för dem gör ont eller så är det min skräck för sprutor som gör att jag spänner mig så mycket att det gör ont.

Ändå tycker jag att jag slappnar av.


Nu har jag bestämt mig förresten, angående operationen. Beslutet har mer och mer vägt över åt ett håll. Jag kommer göra en korsbandsoperation.

Förhoppningsvis får jag göra den i Norrtälje, väldigt nära hem och nära för återbesök.

Det känns bra!


Då så, nu ska jag se lite TV och sen sova! Börjar 5 imorgon!

Natti

Av Moa - 27 juni 2011 12:24

Jag håller på att undersöker möjligheterna att hyra en flyttbil, jag måste ju få med mig sängen när jag flyttar?

Det billigaste alternativet jag hittat är en bil för drygt 2400 kronor, för 2 dygn. Exklusive diesel.


Det andra alternativet hade kunnat vara en släpkärra, men jag känner ingen som har dragkrok på sin bil.

Alltid ska det vara nåt, men det ska väl lösa sig på ett eller annat vis :)


Nu ska jag byta om och duscha (nyss varit på gymmet) och sen ska jag bege mig iväg och ta min sista hepatitspruta innan jag glömmer bort det.

Av Moa - 27 juni 2011 09:29

Solen lyser och jag är ledig, fab! Ska snart ta och äta lite frukost och sen bege mig iväg till gymmet för lite träning, ska bli roligt!

Jag börjar tycka träningen blir roligare och roligare ju mer jag gör, troligtvis för att jag blir starkare i benet, trots att det fortfarande svullnar lite efter träning. Men det är väldigt lite i jämförelse med hur det var för 6-7 veckor sen.


I morgon ska jag jobba igen, 5-17.30 Lagom ändå. Från nästa måndag börjar säsongen på riktigt, då blir det bara såna pass eller nattpass, jag gillar nog nattpassen bäst ändå.


Nu ska jag kila, hoppas ni får en fantastisk dag!


Årets första smultron :)  

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards