Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under mars 2013

Av Moa - 25 mars 2013 20:16

Det blir helt enkelt dålig uppdatering här. Dagarna rullar på i samma takt.

Jag går upp runt 6, går till gymmet halv 7 (4 dagar i veckan), praktik 8.30 - 17.30, hemma ca 18.15 och lagar mat, umgås med min älskade sambo och tar det lugnt.

Sen är det dags att sova och en ny dag börjar igen.


Jag har tagit tag i träningen på riktigt nu igen, inbillar mig fortfarande att jag kan träna bort problemen med knät (nej, funkar inte än). Nedräkning pågår och jag hoppas att jag inom 2 månader ska vara bättre igen.


Igår var jag uppe i Falun med min far, vi såg på avslutningen av världscupsäsongen. Kul! :) Sjukt vad fort dem kör, en annan stapplar upp för backarna.


På onsdag åker vi till London i ett par dagar, riktigt härligt! Oj vad jag ska shoppa ;) Haha


Uppdatering kommer nog nån gång igen.. :)


Hej svejs

Av Moa - 7 mars 2013 21:07

Det är torsdag, jag är uttråkad och försöker skjuta upp att ta tag i disken.


HAR DU NÅGONSIN:

Dejtat två personer åt gången: Nix, aldrig.
Varit kär: Riktigt riktigt kär, bara en gång. Det är nu!
Förlorat någon speciell person: Morfar och farfar
Varit deprimerad: Nej, har faktiskt aldrig varit deprimerad.
Varit så trött att du somnat sittandes: Haha, ja. När jag pendlade till Norrtälje, på bussen.
Blivit påtagen när du försökte smita hemifrån? Nix. Men har lyckats nån gång, haha.
Brutit ett ben? Alltså, ett ben i kroppen? Det har jag ju gjort. Men inte ben som i ben som du går på.
Gjort nåt du ångrar? Finns det säkert, men varför ångra det du gjort?
Hoppat Bungee Jump? Haha, nej, skulle ALDRIG våga det!
Ljugit för någon du tycker om? Alltså, en vit lögn har jag väl dragit till med
Ätit en hel tårta? Haha, herregud. Nej!
Gjort bort dig offentligt? Trust me, haha. Alldeles för många gånger :(

 

RANDOM:

Har du lärt känna en ny vän detta år: Ja.
Hur många barn vill du ha i framtiden: 2 är en bra siffra
Har du några husdjur?: Nix, inte nu. Men vill gärna ha i framtiden :)
Vill du ändra ditt namn: Nej.
Vad gjorde du under din förra födelsedag: Hmm.. Just ja! Var på bästa Resia, åt tårta och sen mat med pappa på kvällen!
Vilken tid vaknade du idag: Klockan ringde 06.28, så typ då.
Vad gjorde du igår runt midnatt: Sov som ett litet barn
Någonting som du längtar till: Att bli av med mina knäproblem.
En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Bli mer disciplinerad med träningen (det bättrar sig, går numera till gymmet innan praktiken på morgonen!)
Vad lyssnar du på just nu: Öhm.. Datorns surrande? Haha. I musikväg: Väldigt blandat!
Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Om jag inte kommer ihåg det så antar jag att jag inte gjort det. Men jag kan mycket väl ha gjort det, haha.
Fått ditt hjärta krossat under det senaste åren/året: Nej, tack och lov!


OM DIG:

Vad är ditt fullständiga namn: Moa Anna Kristin + efternamn
Stjärntecken: Jungfru
Kille eller tjej: Tjej

Grundskola: Halva 1:an - Nytorpsskolan. Andra halvan 1:an - 3:an - Bjurhovdaskolan. 4-6:an - Gothem Skola och 7-9:an Lännaskolan (numera Solklintsskolan)

Gymnasie:Hotell och Restaurang, Donnergymnasiet Slite
(Yrkes)Högskola: Travel Education Centre, Norrtälje
Hårfärg: Blond
Långt eller kort hår: Långt, men inte för långt.
Längd: 167 cm över havet sist jag mätte
Piercings: Öronen
Tattoos: Inga
Höger eller vänster: Höger
Operation: 2 titthålsoperationer vänster knä (2005 & 2011), 1 korsbandsoperation vänster knä (2012) och snart (troligtvis) ytterligare 1 titthålsoperation vänster knä (maj 2013)
Sporten du tränar: Ingen speciell just nu, går på gym.


JUST NU:

Är du: Lycklig. Svävar lite på rosa (eller kanske vita..) fluffiga moln! :)
Dricker du: Vatten i mängder!
Är du på väg att: Fixa disken och packa gymväskan inför morgondagens pass

 

DIN FRAMTID:

Vill du ha barn: Ja, absolut. Men inte än på.. 4 år typ :)
Vill du gifta dig: Någon gång i framtiden, absolut!
Karriär i åtanke: Resekonsult

 

TROR DU PÅ:

Dig själv: Väldigt ofta faktiskt. Men inte jämt.
Mirakel: Absolut, allt kan hända!
Kärlek vid första ögonkastet: Ja :)
Himlen: Alltså, man måste ju ta vägen någonstans? Men något gud hit eller dit, det tror jag inte på.
Änglar: Finns, särskilt skyddsänglar :)

Av Moa - 5 mars 2013 20:02

Var hos min läkare idag. Tanken var att fixa försäkringsintyg. Men det behövde han inte göra. Så anledningen blev istället att jag ville ta reda på varför det hugger och gör ont stundtals.
Vilket renderade i att det blir titthål på nytt (3de gången titthål + 1 korsband) för att ta reda på vad som är knas. Jag protesterade först men ändrade mig när jag pratade med läkaren.
Det här kommer ske i maj, så min förhoppning fram tills dess är att det ska försvinna helt mirakulöst :)
Tänkte bara uppdatera om läget, hoppas på att mitt knä blir bättre snart!

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards