Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under augusti 2011

Av Moa - 31 augusti 2011 18:28

Idag har vi haft självstudiedag för att förbereda inför vad som komma skall, för min del ska jag i morgon hålla i en presentation för halva klassen.

Halva klassen ska hålla varsin i morgon. Så jag har skrivit ett svenskt manus samt ett engelskt manus och gjort en powerpointpresentation.


När detta var färdigt så läste jag även ett kompendium inför hållbar turism kursen nästa vecka och snart kommer några klasskompisar hit för att ha lite genomgång inför i morgon!

Boken "välkommen till paradiset" samt 2 kompendier till ska läsas innan nästa veckas kurs börjar, fullt ös redan från början.

Men jag trivs fortfarande sjukt bra i skolan! Har en fantastisk klass och otroligt roligt varje dag!

Av Moa - 29 augusti 2011 07:29

Nu är jag i Norrtälje igen, Andreas och jag åkte hem från Ullared igår via Västerås och hämtade min far, som sedan hjälpte mig att bära in allt, även all mat jag handlade på ICA när jag kom hem, så nu är det fullt i frysen, kanon! :)


Jag vaknade för ungefär 20 minuter sen och inser att jag stängt av väckarklockan, tur att jag vaknade innan den skulle ringt då, kunde blivit jobbigt annars..

Dags att hoppa in i duschen och sen ska jag till skolan till 9, hej hej

Av Moa - 24 augusti 2011 20:54

Nu sitter jag hemma och bara tar det lugnt. Har inte gjort särskilt mycket i kväll, iofs gör jag inte det så ofta. Men ändå ;)

Fast hinner bara vara hemma 2 kvällar denna vecka, så jag ska väl njuta av lugnet. Passar på att plugga lite och tar det lugnt, skönt det med.


Just nu ser jag på fångarna på fortet samt tvättar. Eller tvätten är färdig nu iofs, så nu ska jag börja läsa om hållbar turism.

Vi ska läsa igenom 3 kompendier på 12-19 sidor till den 5 september, så har tid på mig. Men jag vill gärna att det sätter sig i huvet också, så ska läsa det ett par gånger, samt göra lite anteckningar.

Årets pluggis ska jag väl utses till, haha.


I morgon ska jag till Västerås och hämta pappas bil efter skolan, fredag är det skola och därefter ska jag handla och sen åka till Andreas. Vi åker iväg över helgen nämligen, blir kul! :)


Hoppas ni har det bra, vi hörs. Puss!

Av Moa - 22 augusti 2011 18:30

Idag var första dagen i skolan och jag har haft det riktigt bra! Mest bara en massa information idag, så huvudet är lite tungt nu.

Men som det känns, så kommer det vara riktigt roligt!


Nu ska jag chilla lite i soffan och sen se på tv och prata med Alex på skype!

Hej hej

Av Moa - 21 augusti 2011 21:05

Nu sitter jag i min alldeles egna lägenhet här på campus i Norrtälje. Skolan börjar i morgon och jag har ägnat dem senaste dagarna till att packa, flytta, packa upp och har nu på kvällen idag äntligen kommit ordning.


Måste tacka alla inblandade som har varit så snälla att hjälpa till. Min kära mor som har slitit som en varg och hjälpt mig med allt. Bära, skruva, borra och allt vad det nu heter.

Så min kära pojkvän, bröder + flickvänner samt min far. Tack för eran hjälp :)


Nu ska chilla resten av kvällen, imorgon börjar skolan!!!!!!

Hej hej


          1. Hallen

2. Badrummet

3. Sovdelen

4. Vardagsrum

5. Kök


Av Moa - 18 augusti 2011 23:06

Jag bar ut allt i köket tidigare idag och lät bara det vara fri väg till kylskåpet, spisen samt diskhon.

Låter bilden tala för sig själv, sa tjejen som inte alls har mycket saker........


 

Av Moa - 18 augusti 2011 22:02

Jag har ont i mitt knä igen, vet inte om det är för att jag burit så mycket och krupit en del på golvet. Men ont gör det.

Märkte det först på gymmet igår, så jag fick sänka vikterna på endel maskiner, trots att jag inte behövt göra det på typ 5 veckor. Sjukt frustrerande.

Så är det svullet igen, jag hatar när det svullnar upp.


Men flytten i helgen blir sista tunga lyftet på ett tag, tack och lov. Sen kan jag kanske röra mig som folk.

Nu är det i de där stadiet där jag inte litar på det, för det kan vika sig när som. Kul att gå och vara nervös hela tiden?


Dö korsband, dö. Eller laga dig själv?


Tänk att det snart är 4 månader sen jag fick veta om det. Tiden går så fort! Snart 1 år sen jag skadade mig..  

Av Moa - 18 augusti 2011 15:10

Jag har en, EN, kartong kvar att packa! Jag ser hur jag närmar mig ett slutresultat och det är så otroligt skönt!

Så, nu ska jag ta en liten paus och åka till gymmet. Sen hem igen, packa det sista och så chilla typ.

Åh, så skönt!


Hej hej hej


Countdown: 2 days left!

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards