Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under juni 2013

Av Moa - 20 juni 2013 19:27

Jag trodde aldrig jag skulle få skriva det här. Men mitt knä känns bra! Jag går obehindrat, jag cyklar, jag kan göra hastiga sidledsförflyttningar och känner ingenting!!

Peppar peppar ta i trä.. Ska om några dagar prova på att jogga. Det är lite av det ultimata beviset på hur knät mår.

I natt drömde jag att jag spelade fotboll. Saknar det verkligen ibland och önskar att mina knän hade kunnat vara hela..
Samtidigt så händer väl allt av en anledning.

Jag ska så småningom ta upp ridningen igen. Saknar att ha aktiviteter att göra!

Nu ska jag packa färdigt och sen åka till Gotland över midsommar.

Glad midsommar!

Av Moa - 11 juni 2013 20:12

Nu kan det hända att uppdateringen blir mer sporadisk här. Igår började jag mitt nya jobb, vilket innebär heltid med arbete. Sen livet efter det. 


Jag mår i alla fall bra. Är glad och nöjd med livet. Tror jag har ett okej vänster knä igen (känns än så länge bra!) och ja... Dumt att klaga :)

Nu längtar jag bara efter att få på mig jeans och så igen. Än skaver det för mycket och mitt stora gör lite ont. Tror jag märker av det så mycket mer nu, eftersom att jag går hela tiden.
Efter korsbandet så var jag ju tvungen att ha kryckor i 4v pga brosket som lyft sig.

Nu: fixa disken! :)


 

Av Moa - 8 juni 2013 22:21

Jag skulle ta en snabb fika med min kusin inne i stan. Slutade med att vi såg på bröllopskortegen med Prinsessan Madeleine och Chris. Dem kom i häst och vagn. Kronprinsessan åkte i en blå SL-buss ;) haha

Nackdelen med att stå upp så många timmar var att jag kände av mitt knä. Glömmer ibland bort att det trots allt gått mindre än 2 veckor sen operationen...

Av Moa - 7 juni 2013 15:11

När jag sitter på balkongen och tittar ut, solen lyser från en klarblå himmel och det riktigt känns som sommar, då får jag en känsla av att jag bor utomlands och inte i en förort i södra Stockholm.

Av Moa - 6 juni 2013 13:14

Det är torsdag och röd dag. Jag är ensam hemma till söndag, då min sambo har åkt ut till familjens lantställe med jobbarkompisar. Sjukt tomt här. Men jag får väl passa på att storstäda och njuta av att vara ledig, blir nog den enda gången den här sommaren som jag är långledig.


Mitt knä läker ihop fint och jag känner mig bättre hela tiden. Nu längtar jag bara till jag får börja springa igen! Har satt ett litet mål för mig själv, men det får ni veta lite senare!


För övrigt så har jag bestämt mig för att försöka ta upp ridningen igen. Kanske efter sommaren när mitt knä är lite mer tränat igen. Jag saknar verkligen att hålla på med någon idrott. Gymmet är ju verkligen tråkigt i längden.

Sen jag pajade knät har jag inte kunnat göra så himla mycket, var medryttare vintern 10/11 och det var hur mysigt som helst. Så ska försöka lösa det här i Stockholm med.

Får jag inte spela fotboll, så måste jag hitta något annat att syssla med :)


Har suttit och kollat på bilder från Gunnorp 2007. Det var tider det, haha. Gunnorp är fortfarande världens bästa ridläger, så det kan jag verkligen tipsa alla om! :)


Nu ska jag bege mig ut i solen, har i nuläget 25 grader i skuggan här hos mig. Hej hej sommar!


P.s Grattis Sverige på din dag! D.s  

Finaste Tickelinn! :)

Av Moa - 6 juni 2013 08:16

Tog bort mina plåster och min tejp häromdagen. Ser rätt fint ut under ändå :)

Av Moa - 4 juni 2013 19:18

Sitter på tåget mot Stockholm och hem till min fina sambo.
Har jobbat måndag-tisdag och sovit borta, så längtar hem nu.

Igår var jag på bio och såg baksmällan 3 med Pernilla och Jonas. Skrattade så jag grät emellanåt. Fantastiskt rolig film! :)

För övrigt ska jag plocka bort mina plåster idag. Ska bli kul att se hur det hela ser ut! De skulle sitta på i 1v, det vill säga till igår. Men vill fixa det hemma och sköt på det en dag.

Ha det fint!
Hejsvejs

P.s upptäckte att jag måste ändra min header, pluggar inte längre D.s

Av Moa - 1 juni 2013 12:06

Sitter och väntar på bussen. Sjukt varmt ute, väldigt skönt :) Känner mig väldigt somrig idag och bara allmänt lycklig!
Skolan är SLUT. 2 år av slit är.. Slut! Tiden har verkligen bara sprungit förbi. Det är en riktig klyscha, men väldigt sant.


Nu ska jag iväg och se fotboll. P18-Älvsjö. Får man inte spela fotboll, så får man titta istället! :) Ska bli kul att se Pauline spela, det har jag inte gjort sen jag drog av korsbandet för snart 3 år sen. Då spelade vi i samma lag. Skillnad nu. Korpen mot division 2, haha.


På tal om knät så mår det rätt bra ändå. Svullnaden är nästan helt borta och jag kunde för första gången sen i måndags röra mig obehindrat på natten.
Jag är ännu rätt stel och kan inte böja benet så mycket. Men det tror jag är plåstrens fel, för det tar emot när jag försöker.
Kan nästan gå obehindrat vid vanlig gång, har svårt med trappsteg och höga kanter.
Känns skönt att det går så fort däremot, snart springer jag igen ;) (om 3-4 veckor iallafall)

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards