Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under september 2011

Av Moa - 28 september 2011 12:51

Vi har självstudier två gånger denna vecka. Idag och på fredag. Så, idag hade jag tänkt sova ut, men vaknade av att telefonen ringde vid 8, kunde sen inte somna om och låg istället och läste. Har helt fastnat i min nya bok! (Fast den är inte ny, säkert 10 år gammal)


Nu ska jag snart göra lite lunch, så jag har matlåda till imorgon, sen åka in mot stan och Andreas.


Uppgiften vi skulle göra bestod av att göra en privat budget i Excel och den satt jag med igår, helt fast var jag. Klockan rusade iväg och innan jag hann blinka var det över halv 8 och jag har pillat med det sen skolan sluta i stort sett, otroligt roligt! I morgon blir det istället svensk och engelsk affärskommunikation. En hel dag enbart på engelska och mest affärsengelska. Usch då.


Hoppas ni alla har en bra dag, hej hej!


Måste bara visa när jag ägde på wii... Ser ni alla strikear i rad!? 7 stycken blev det totalt...  

Av Moa - 26 september 2011 20:27

Om det är nåt jag älskar så är det att lära mig nya program. Idag stod excel på programmet och jag har haft så fruktansvärt kul hela dagen. Tiden har sprungit iväg och jag har lärt mig otroligt mycket.

Så nu ser jag framemot morgondagen, det blir bra!


Snart ska jag sova, är helt slut. Så har jag ont i huvet, ont i halsen och snuvig. Jävla förkylning!


        Lite bilder från grönan.

1) Moi unt Alex ska åka kärlekstunneln, lagom start sådär

2) Jag och Pernilla ger oss in i lustiga huset

3) Hejdå Aleeeex (vi står där uppe, haha)

4) Så vann vi 4 kg choklad också....

Av Moa - 25 september 2011 20:45

Mitt bloggande är inte så värst frekvent, mest för att jag inte har något vettigt att skriva. Dagarna rullar på i samma tempo, nytt ämne varje vecka, sjukt intensiva dagar, full fart, mycket plugg.

Men jag trivs så fantastiskt bra med klassen och med skolan i allmänhet.


I morgon drar vi igång igen, denna gång med svensk & engelsk affärskommunikation, kalkyering och juridik. Inte min starka sida, men vi ska göra det bästa av situationen och ha jävligt kul. Som alltid.


Den 20 oktober ska jag vara värdinna vid svenska turistgalan, ska bli riktigt roligt. Sen den 10 november ska vi på en get togheter kryssning med klassen, allting nu är bara så bra, love life.


Nu ska jag fixa med min tvätt, sen sova. Jag är helt slut idag. Igår var jag, Andreas, Adam (bror), Melinda (flickvän till bror), farmor och pappa till Åland t&r, ut 15.00 och tillbaka i Sverige 19.30 Tjusigt.


      Snabb titt på Mariehamn.

Vi märkte inte ens att vi la till. Knappt att vi la ut, vi rusade ut lite snabbt och jag knäppte 3 bilder på färden ifrån.


I nästa inlägg tänkte jag bjuda på lite bilder från besöket på grönan med Pernilla och Alex för 2 veckor sen, hej hej

Av Moa - 22 september 2011 15:24

Idag har vi haft en mindre tenta, x antal frågor (med alla a,b,c, osv, ca 80) med mestadels väldigt korta men informativa svar.

För min del tyckte jag att det kändes väldigt bra, 2 frågor svarade jag inte på och 3-4 är jag lite osäker på. Men summa sumarum så är jag nöjd med tanke på att jag pluggade i ungefär 2 minuter igår kväll.


Annars så, min födelsedag var väldigt bra i tisdags, var hemma hos min kära pojkvän, åt mat, sen såg jag på hans fotbollsmatch och fick presenter, hihi.

Bland annat ett Thomas Sabo armband och en berlock, väldigt fint!


Nu har jag dragit på mig min ziperall och ska sätta igång med våran inlämningsuppgift, så kanske jag får vara helt ledig i morgon. Men först: Dagens reflektion till min lärare.

Hej hej

Av Moa - 20 september 2011 08:12

Grattis mig själv som idag blir 22 år!  


Nu ska jag diska, packa ner lite i en väska så jag kan åka till Stockholm direkt efter skolan.


Hej hej

Av Moa - 19 september 2011 19:48

Jag har huvudvärken from hell, är hostig, snuvig och har ont i knät. Jag älskar den här måndagen... eller?

Ja ja, bara jag mår bättre i morgon! När jag blir 1 helt år äldre, på bara en natt? Jag känner redan nu hur jag åldras ;) Haha


Skolan är intensiv, dagen idag var tokig. Vi började med ett prov på 77 frågor, för att mäta kunskapsnivån inom kulturhistoria. Kan inte påstå att det gick bra, jag hade väl rätt på... 20 frågor kanske, haha. Tur att det inte var betygsgrundande, men på torsdag ska jag kunna allt det där, för då blir det ett större prov som är betygsgrundande, woho.


Nu ska jag vila lite till, försöka bli av med den här dunkande huvudvärken.


p.s Ortopeden skulle skicka mina papper till Norrtälje, yeay d.s

Av Moa - 18 september 2011 18:10

Det bästa på hela veckan (helgen) tar slut snart, känns trist. Den har gått så fort! I fredags var jag och mamma på IKEA, skulle köpa 3 saker och kom ut därifrån med 3 påsar och 700 kronor fattigare...

Sen igår kom Andreas hit, sen även Adam och Melinda. Vi åt mat, pratade och lite så, trevligt att få träffa dem igen!

Idag har jag varit på JYSK, sen rusta och efter det skjutsade jag och mamma Andreas till bussen (Jag saknar dig redan väl! <3) och efter det åkte vi hem och lagade mat. Nu har mamma åkt hem och jag ska.. Göra något, vet inte vad! Fett uttråkad. Redan? Jag är så himla sällskapssjuk jämt.


Ska väl vila upp mig lite, nästa vecka i skolan kommer bli så tokigt intensiv. Gissar jag på i alla fall..

Hej hej

Av Moa - 16 september 2011 09:41

Jag har dragit på det i evigheters evigheter, av någon underlig anledning. Kanske fick för mig att det skulle bli bra genom att blunda för det?

Pratar alltså om mitt knä, men trots att jag nu har tränat hos sjukgymnast, börjat bygga upp muskler för att stabilisera upp så får jag fortfarande ont av att gå längre än 10 minuter och det känns ju inte riktigt okej.


Så nu ringde jag till Norrtälje sjukhus och frågade hur jag ska göra, så nu måste jag få Visby att skicka mina papper. Fick telefontid på måndag 10.05 Tog första bästa, lika bra!


Nu ska jag fördriva tiden och vänta på att min mor ska anlända, sen ska vi till IKEA (är hos Andreas) innan vi ska hem till Norrtälje.

Hej hej hej

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards