Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under januari 2011

Av Moa - 29 januari 2011 21:53

Kom helt osökt att tänka på (hm, typ) en låt som vi sjung en del på 2008, vi är då min klass. Jag och min klass var inte direkt bästa vänner, det är först senare jag fått bra kontakt med typ Pauline.

Men det var inte de jag tänkte på, utan det var nåt annat. Vi var i alla fall till Lofsdalen 2008 på en liten klassresa med världens bästa mentor Peter.


Allt hände, men det stannar där. En låt som dök upp var i alla fall.


Vi drar till fjällen

Fest hela kvällen

Se upp i backen

För donnerattacken


Vi gick alltså på Donner, donnergymnasiet närmare bestämt.


Bara nåt som jag tänkte på såhär på kvällskvisten strax innan jag ska dyka ner i min säng och sova. Njuta lite, får passa på. För sen får jag inte sova i den på 2 veckor.

Den var ett av dem bästa köpen jag gjort i mitt liv.


Tack och hej, vi hörs nån gång i fjällvärlden!


 

Av Moa - 29 januari 2011 14:47

Sådär då, nu har jag packat färdigt för en tur till Lofsdalen. Så en vecka till på fastlandet.

Nu måste jag hämta tvätten och sen åka till stallet, hej!

Av Moa - 29 januari 2011 00:00

Jag anser mig själv vara hyfsat ekonomisk. Speciellt nu när jag inte har sån stor inkomst, men ibland är det samtidigt väldigt kul att handla. Då ska man passa på när det är rea.


Idag lyckades jag köpa:


Skidjacka & termobyxor: 700 (ordinare pris: 1400)

Hestra skidvantar: 200 (ordinarie pris 400)

Underställ: 200 (Ordinare pris 400)


Älska 50 %! Haha. Häromveckan gjorde jag ju också lite kap, när jag köpte mina två bikinisar för 75 kronor.

Nu har jag tagit av mig spenderarbyxorna för tillfället, får se när dem återkommer igen, lär dem göra i sinom tid.


Nu ska jag sova, i morgon ska jag packa för en två veckors vistelse på fastlandet (1 vecka kommer jag packa för, far min äger ju tack och lov en tvättmaskin) och sen ska jag släppa in kusarna på eftermiddagen.


Ha det fint, hej!

Av Moa - 27 januari 2011 18:30

Var i stallet i 3 timmar lite drygt, red en tur barbacka och fixade med resten också. Nu håller mina fötter på att trilla av, men jag lever! Ska snart hoppa ner i badkaret och tina upp, hela jag typ.



 

Fina Natt

Av Moa - 27 januari 2011 13:18

Har suttit ett tag på morgonen med en av mina WII kontroller som har strulat. Den fungerar om endast den är igång, men så fort jag startar någon av dem andra två (varav en också är lite konstig) så försvinner pilen på den första. Jag kan trycka på knapparna och så, men det går inte att se VART man ska trycka för pilen är ju borta.

Har provat att synka om, men det funkar inte ändå. Tur att jag har kvittot kvar, den är ändå mindre än ett år och har hållit på så sen i juni typ.

Inte okej!


Nu ska jag snart röra mig mot stallet, med en svängom förbi elgiganten först och se om de kan lösa mitt lilla problem.


 

Av Moa - 26 januari 2011 19:15

Nu är jag hemma från stallet igen och har hunnit bada samt ätit mat. Det var mysigt att vara där och jag frös inte, annars brukar jag frysa fingrarna av mig trost dubbla vantar!

Insläppet har nog aldrig gått så smidigt tror jag, det enda var väl det att Strumpan tyckte det var en mycket bättre idé att stanna utanför stallet och äta snö än att gå in till sin mat (dem går annars in av sig själva, stängslat dem 10 meterna in till stallet).


Ifall någon är intresserad så finns det 5 hästar i stallet.


Basse, han är (om jag inte minns fel) korsning mellan welsh och arab. 32 år och lever livets glada dagar i hagen.


Strumpan, hon är svenskt halvblod, 2½ år (inte inriden). Världens mysigaste och vill alltid buffla på en eller bli klappad. Delar hage med Basse.


Natt, min medryttarhäst. Nordsvensk som snart är 21 år, men i psyket fortfarande 10, älskar att springa fort, men gör inte en fluga förnär annars.


Sakit, är bästa kompis med Natt, en arab på 19 år. Men han är mer som en unghäst om man sitter på hans rygg och tycker det är väldigt kul att studsa fram. Men lika som Natt är han världens lugnaste inne i stallet.


Anita, nyast i gänget, varmblod på 8 år som inte klarade av att gå på travet längre, otroligt snäll och gör aldrig något dumt. Delar hage med Natt och Sakit.



Så har Pebblan nyss åkt till en fodervärd, hon är mamma till Strumpan.

Av Moa - 26 januari 2011 16:30

(Tidsinställt inlägg, jag är i stallet)


Jag har en liten todo lista med saker jag behöver göra innan Thailand. Det bästa av allt är att de största grejerna är avverkade!


* Vaccinera mig

* Betala resan

* Storhandla på apoteket

* Boka båtbiljett (åka 4 mars)

* Boka Arlanda Express

* Skriva ut viktiga papper

* Träffa Lina och planera lite (8-10 feb)

* Träffa Alex och Pernilla (18-20 feb)

* Packa


Det är väl vad jag kommer ihåg nu, finns säkert en hel del annat också.

Av Moa - 26 januari 2011 13:21

Hade så himla tråkigt här hemma, så tog tag i projektet med att slipa klart det sista av väggarna samt måla listerna.

Så nu är hallen redo för nya tapeter, sisådär 1 år efter att vi flyttade in. Men vi fick ju inte tillåtelse att tapetsera om direkt, för hallen såg ju inte hemsk ut, pyttsan va!


 

Såhär fin blir man av att slipa! :)

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards