Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under april 2011

Av Moa - 30 april 2011 11:49

Jag var hos distriktssköterskan i torsdags och bytte förbandet. Fick då för första gången se hur det såg ut under.

Visst, jag hade sett att det var mycket blod genom kompresserna, men jag kunde aldrig gissa mig till att det såg ut sådär. Det är en himla tur att jag inte är känslig, för då hade jag svimmat..

Det såg ut som om sköterskan tyckte det väldigt mycket också.. Haha


Jag såg även att det var 3 hål gjorde, två under knäskålen, på ungefär samma ställe som förra gången (bild finns i arkivet) och sen har jag ett ovanför knäskålen på utsidan, det är nästan det som känns mest i varje rörelse jag gör.

Bara att resa sig från sängen är en hel process och gör, om jag inte är försiktig, väldigt ont.


Tack och lov så kan jag gå bättre och bättre, nu har jag bara kryckorna som stöd, för lägger jag för mycket vikt på benet så viker det sig.

När jag kommer hem från Stockholm så ska jag kontakta en sjukgymnast, så jag kan få ordning på detta och förhoppningsvis slippa göra en operation, för jag är inte alls särskilt sugen på det.


 

Där syns även pilen läkaren ritade för att inte snitta i fel ben.. Känns tryggt att dem håller koll på sina grejer :)

Om 2-3 dagar får jag ta bort kompresserna och resterande (plåster plus tejp) får jag ta bort om 9 dagar, så allt har läkt ihop ordentligt.

Av Moa - 28 april 2011 09:14

Jag ligger hemma i sängen och orkar typ inte röra mig. Kollade mitt förband tidigare och det har kommit mer blod denna gång än förra, mycket mer. Så vill jag inte ha det när jag ska upp till Stockholm.

Därför ringer jag till min VC och fick tid klockan 14 för omläggning. Även fast distriktsköterskan tyckte att jag skulle låta det vara, men nej. Inte när jag ska upp till fastlandet.


Allt gick i alla fall bra igår, alla som tog hand om mig var helt fantastiska. Läkaren, op-sköterskorna, narkossköterskorna och narkosläkaren.

Jag kände mig otroligt trygg hela tiden, så det var skönt. För innan var jag väldigt nervös. Men allt gick ju bra!


Droppsticket kände jag knappt och när jag skulle sövas så pratade jag och helt plötsligt så minns jag först när jag skulle flytta mig själv till den andra sängen, haha. Så nu har jag en betongklump till ben och det gör ont fram och tillbaka, men det är ju inte så himla konstigt..


Nu har ändå svullnaden lagt sig en del...  

Av Moa - 27 april 2011 15:10

Sådär då, nu är det över. Operationen alltså. Eller artroskopin om man nu vill säga så..

Tyvärr fick jag det besked jag minst av allt ville ha, mitt främre korsband är avslitet, det suger ju rätt så hårt.


Nu blir det rehab i ett par veckor, sen ska jag på återbesök om 6-7 veckor hos läkaren. Som för övrigt var fantastiskt duktig.

Så får vi se hur jag ska gå vidare, ska göra allt som står i min makt för att jag ska slippa göra en korsbandsoperation, men är det nödvändigt så har jag ju inget val..


Nu ska jag fortsätta vila, är lite seg!

Haj!

Av Moa - 26 april 2011 20:50

OP klockan 10 imorgon.


Jag ringde förut och fick en tid samt veta läkare. Nu har jag duschat mina 2 första gånger (2 ggr kvar, imorgon bitti) innan operationen.

Hela jag luktar desinfektions medel.. Haha


Hoppas ni har en bra dag, får se om jag orkar skriva nåt imorgon, beror helt på hur jag mår.

Haj!

Av Moa - 25 april 2011 20:24

Var bara tvungen att säga det här..


Jag har spelat bingolotto 2 gånger dem senaste 10 åren (i julas och igår). Denna gång vann jag..


en ny lott. Som om det kommer till användning?

Av Moa - 24 april 2011 21:46

Eftersom jag har noll roliga saker att berätta i mitt liv just nu, jobbar ju mest nu.


Så tänker jag återkomma någon dag när jag känner mig mer manad till att skriva, kan bli på onsdag efter operationen möjligtvis.

Då får ni höra hela historien om hur det gick till och hur slutresultatet blev.


Ha det bra så länge!


 

Av Moa - 23 april 2011 12:00

Jag jobbade mellan 5.30 - 7.30 i morse och när det här inlägget publiceras så är jag på jobbet igen och sliter.

Men hörrni, jag klagar inte. För det är storhelg. Jag ser dollartecknena som lyser i mina ögon... Hihi


Hoppas ni får en fantastisk dag i solen! :)

<3

Av Moa - 23 april 2011 08:43

You're the meaning in my life

You're the inspiration

You bring the feeling to my life

You're the inspiration


 

Jag älskar dig!

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards