Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg under augusti 2012

Av Moa - 31 augusti 2012 20:06

Det är sjukt vad jag trivs bra på min praktik! Såna fantastiska personer jag jobbar med och det är så mycket nytt att lära sig hela tiden!

Nu stämplar jag ut och tar helg!

Av Moa - 29 augusti 2012 12:27

Min läkare var nöjd med mitt knä! Det var stabilt, ärren var fina och jag hade fått tillbaka alla muskler i låret (och lite till, haha).

Jag ska boka tid till slutet av januari igen (1 år efter op) för att fixa med alla papper till försäkringsbolaget.

Jag var lite "känslig" precis där skruven sitter i skenbenet, så skulle jag få mer problem med det kunde han ta bort den om typ 1 år när allt läkt. Men jag hoppas det håller sig okej!

Av Moa - 29 augusti 2012 09:48

Jag sitter och väntar på sjukhuset. Min läkare kom och hämtade en annan 4 minuter innan min tid, så lär få vänta lite till.

Jag erkänner, är sjukt nervös!

Av Moa - 28 augusti 2012 08:36

Tisdag idag och i morgon är den stora dagen här! Dagen då jag ska på mitt återbesök, lite läskigt.

Nu är jag påväg mot praktiken, ny dag och nya utmaningar!
Den här tiden kommer gå sjuuuukt fort! Innan jag vet ordet av det är jag tillbaka i skolan igen..

Hoppas ni får en fin dag!

Av Moa - 26 augusti 2012 22:05

Jag började min praktik i måndags och jag trivs verkligen hur bra som helst. Fantastiska kollegor, roligt arbete och galet mycket att lära sig. Det är nya utmaningar varje dag, men det går framåt i alla fall! :)

Så min vecka sprang bara förbi, först praktiken 9-18, så träning på det och sen hem och fixa mat.


Helgen tillbringades med min fina i Ullared. Vi gjorde av med en hel del pengar och fick ännu mer saker till vårt hem för dem pengarna. Blir lika förvånad varje gång när vissa grejer är 300-400 kronor billigare där än på andra kedjor som går ut med att säga att de är billigast.


Nu är jag hemma i Västerås igen, helt sjukt trött.
Bättre uppdatering kommer senare någon gång!


P.s Jag ska på mitt återbesök på onsdag, lite läskigt men väldigt skönt att få det gjort. D.s

Av Moa - 19 augusti 2012 23:09

Tiden bara springer iväg och idag är det 7 månaders dagen för min operation.
Jag har firat det genom att springa i hundratals trappor och lyfta tungt. Gratis träning att flytta utan hiss!

Annars då, mitt knä mår ännu bra. Väntar bara på att få det bekräftat, den 29 augusti.
Knakandet som pågår försöker jag ignorera och stundtals går det bra :-)

Av Moa - 19 augusti 2012 06:56

För 1 år sen flyttade jag in och idag flyttar jag ut.
Tillfälligt boende i 2 1/2 månad hos min far innan jag flyttar till den nya fina lägenheten tillsammans med Andreas.

I morgon börjar min praktik och det ska bli riktigt kul! :)

Av Moa - 15 augusti 2012 08:17

Bilden visar en Rambo som ger sig själv en rak höger (tvättar sig, haha)

Under gårdagen så hann jag med att packa hela min garderob och lite annat runtom. Sen var jag hos den kramsjuka katten och kolla till honom.

Idag ska jag packa in allt i bilen, sen ikväll är det avslutningsfest (kick-out) med jobbet och stuveriet. Det ska tydligen vara tävlingar mellan oss och dem, kan bli intressant ;)
Båten går 07.05 i morgonbitti och sen ska jag direkt upp till Norrtälje för att packa färdigt och städa ur hela lägenheten.
Flyttlasset går på söndag. Jeeeezz vad tiden går fort!

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards