Livet som lantis i Stockholm ;)

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Moa - 26 januari 2011 19:15

Nu är jag hemma från stallet igen och har hunnit bada samt ätit mat. Det var mysigt att vara där och jag frös inte, annars brukar jag frysa fingrarna av mig trost dubbla vantar!

Insläppet har nog aldrig gått så smidigt tror jag, det enda var väl det att Strumpan tyckte det var en mycket bättre idé att stanna utanför stallet och äta snö än att gå in till sin mat (dem går annars in av sig själva, stängslat dem 10 meterna in till stallet).


Ifall någon är intresserad så finns det 5 hästar i stallet.


Basse, han är (om jag inte minns fel) korsning mellan welsh och arab. 32 år och lever livets glada dagar i hagen.


Strumpan, hon är svenskt halvblod, 2½ år (inte inriden). Världens mysigaste och vill alltid buffla på en eller bli klappad. Delar hage med Basse.


Natt, min medryttarhäst. Nordsvensk som snart är 21 år, men i psyket fortfarande 10, älskar att springa fort, men gör inte en fluga förnär annars.


Sakit, är bästa kompis med Natt, en arab på 19 år. Men han är mer som en unghäst om man sitter på hans rygg och tycker det är väldigt kul att studsa fram. Men lika som Natt är han världens lugnaste inne i stallet.


Anita, nyast i gänget, varmblod på 8 år som inte klarade av att gå på travet längre, otroligt snäll och gör aldrig något dumt. Delar hage med Natt och Sakit.



Så har Pebblan nyss åkt till en fodervärd, hon är mamma till Strumpan.

Av Moa - 26 januari 2011 16:30

(Tidsinställt inlägg, jag är i stallet)


Jag har en liten todo lista med saker jag behöver göra innan Thailand. Det bästa av allt är att de största grejerna är avverkade!


* Vaccinera mig

* Betala resan

* Storhandla på apoteket

* Boka båtbiljett (åka 4 mars)

* Boka Arlanda Express

* Skriva ut viktiga papper

* Träffa Lina och planera lite (8-10 feb)

* Träffa Alex och Pernilla (18-20 feb)

* Packa


Det är väl vad jag kommer ihåg nu, finns säkert en hel del annat också.

Av Moa - 26 januari 2011 13:21

Hade så himla tråkigt här hemma, så tog tag i projektet med att slipa klart det sista av väggarna samt måla listerna.

Så nu är hallen redo för nya tapeter, sisådär 1 år efter att vi flyttade in. Men vi fick ju inte tillåtelse att tapetsera om direkt, för hallen såg ju inte hemsk ut, pyttsan va!


 

Såhär fin blir man av att slipa! :)

Av Moa - 26 januari 2011 10:29

Det är onsdag idag och jag ska ta det relativt lugnt fram till det att jag måste till stallet och släppa in kusarna i eftermiddag.

Jag är sjukt less på att vara hemma, det hade varit riktigt skönt att ha ett jobb just nu, men jag antar att man måste stå sitt kast om man bor på Gotland.


 

Dock åker jag till Lofsdalen på söndag morgon, tveksamt om jag kan åka så mycket skidor. Vill inte riskera att mitt knä går sönder ännu mer innan Thailand, eftersom det verkar som att jag inte får komma till ortopeden förrän i mitten av april om man ska lita på den här vårdgarantin.

Jag har varit skadad sen den 11 september, men inte går det fortare av det. Helt sjukt.


Men det positiva med det är väl att jag då kanske inte lyckas med årets nybörjarvurpa (halkade på min bindning förra året och landa sen på den) och slipper då såna här fina blåmärken.


      

det där var ändå drygt 1 vecka efter det hade hänt

Ska tilläggas att jag tillbringat en vintersäsong i Norge och åkt väldigt mycket skidor, men misstag gör vi alla ;) Haha

Tidigare månad - Senare månad

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards