Livet som lantis i Stockholm ;)

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Sjukt uttråkad tjej

Av Moa - 18 april 2013 20:50

Jag är ensam hemma, Andreas är iväg med några vänner. Jag är så sjukt trött, men lever ju och sådär. Dagarna rullar på i ett och jag bara mår sådär jättebra just nu.

Har ont i mitt knä dock, ska erkännas. Men jag vet att slutet snart är nära.


Eftersom jag har lite tråkigt, så snodde jag helt enkelt en lista från Janni. Tack! :)


1. Hur gammal är du? 23 (några månder och några dagar)
2. Hur gammal känner du dig? Jävligt gammal ibland. Fast mest rätt ung ändå :) 
3. Vad har du gjort i dag? Vaknat, ätit frukost, varit på praktiken och lagat mat
4. Vilken film såg du senast? Tror att vi såg.. Små citroner gula. Men jag kan ha sett någon mer efter.
5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Definitivt sommaren! 
6. Är du besatt av någonting? Nej. Inte riktigt besatt. Eller kanske.. Bonde söker fru kanske? haha
7. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Sitter i vår soffa i en väldigt fin lägenhet, som dock är lite rörig. 
8. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? Oj, vad svårt.. Jag är sjukt klantig, har väldigt stort tålamod med allt och alla, jag är så sinnessjukt rädd för småkryp av alla slag.  
9. När vaknade du i dag? Klockan ringde 06.25 (skönt, not) 
10. Vilken är din favorithögtid? Gillar inte direkt någon högtid, men ska jag välja så blir det julen
11. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara? Jag skulle vara på resande fot med min fina sambo. Vilket resmål spelar inte sån stor roll. Sol, bad eller shopping! :)
12. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Australien, LA, New York.. you name it. Ni anar inte vad man vill resa mycket när man säljer massa resor hela dagarna!
13. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Tror inte jag har något ställe som jag besökt som jag aldrig mer vill åka till. Men Turkiet ligger inte högst upp på min lista för närvarande.
14. Hur vill du tillbringa din pension? Resa kanske, bara leva livet. Fast när det är dags för mig att gå i pension lär jag väl vara närmare 80 :) 
15. Vad lyssnar du på just nu? Vilket ljud jag hör? Tv:n 
16. Har du någon gång brutit ett ben? Vänster handled, höger lilltå.. Och inget mer vad jag vet :)  
17. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Smör, vitlök, flingor, mjölk och pålägg av nåt slag 
18. Vad är du på för humör just nu? Jävligt glad och väldigt lycklig :) 
19. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och Asien
20. Snarkar du? När jag är förkyld har jag fått höra  
21. Vilka yrken har du provat på? Lokalvårdare, kock, cafébiträde, terminaltjänsteman, resekonsult 
22. Hur går du helst klädd? Jeans och linne + cardigan. Casual :)
23. Vilket stjärntecken är du född i? Jungfrun
24. Vilket är ditt favoritgodis? Sura puffar
25. Vad sa du senast? "Puss puss, hejdå" till Andreas 
26. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Idrott
27. Vilken är din favoritaffär? Primark, hehehe. I Sverige = H&M 
28. Vad har du i dina fickor? Ingenting 
29. Vad köpte du senast? Mjölk
30. Hur många gånger har du flyttat? 12 gånger om man ska räkna med alla små flyttningar
31. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En bok, en vän och mat 
32. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Mest morgon
33. Senaste filmen du såg på bio? Små citroner gula
34. Har du blivit sydd någon gång? Ja. Vänster knä, men vet inte med hur mycket.
35. Vad åt du till frukost?  2 små mackor och lite yoghurt 
36. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var 13 år, gick i 7an. Var lite av en tönt och pluggis. Älskade hästar och bodde ute på landet :) 
37. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Vet ej. Kommer inte ihåg faktiskt. Säkert Andreas :)
38. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På fönsterbrädan (eller vad det nu heter)
39. Vad var det sista du åt? Middag. Korv och makaroner (med lite chili creme fraiche)
40. Är du blyg? Nej. Jag tycker om att prata :)
41. Vad heter du i andra namn? Anna Kristin
42. Har du varit med om en bilolycka? Nix (peppar peppar)
43. Vilken är den roligaste träningsformen? Ridning! Lätt. I andra hand blir det gym. 
44. Har du några husdjur? Nej, inte just nu.
45. Vill du gifta dig? Ja, definitivt!
46. Var växte dina föräldrar upp? Mamma född i Piteå och pappa i Västerås 
47. Har du någon gång ringt polisen? Jäpp, senast för en incident förra sommaren
48. Har du svenskt ursprung? Ja (25% finsk också)
49. Har du, eller har haft, något smeknamn? Ja. Men det är mest Andreas som använder dem. Just nu? Mumin
50. Vilka är dina största svagheter? Jag är alldeles för snäll.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa - 12 september 2016 22:31


I'm alive! Knappt 2 år senare. Men ska inte sparka igång den här dönicken igen. Utan skickar bara en kort update. Sen sist (augusti 2014) så har massor hänt i livet. Vi tar det i kronologisk ordning ;-) * Vi har flyttat in i vår nya lägenhet ...

Av Moa - 15 augusti 2014 23:11


Ha, jag ska lägga ner det här. Har varken ork eller lust. Men det är kul att se tillbaka i bloggen men en frekvent bloggare kommer det aldrig bli av mig. Så, vad har hänt sen Sydafrika då? - Jag har börjat nytt jobb, trivs HUR bra som helst! Et...

Av Moa - 6 juni 2014 09:47


Tjejen som uppdaterar sjukt dåligt. Nu kan jag dock skylla på många resor.. Jag och Andreas befinner oss just nu i Kapstaden, Sydafrika. Hit anlände vi i onsdags förra veckan och har hunnit med att se godahoppsudden och pingvinerna vid boulders beach...

Av Moa - 8 maj 2014 03:05


Vi befinner oss just nu i Las Vegas. Klockan är 6 på kvällen, vilket innebär att vi alltså är 9 timmar bakom Sverige. Vi har varit i USA sen förra tisdagen, först Los Angeles och från igår Las Vegas. Idag flög vi helikopter till Grand Canyon, sju...

Av Moa - 5 april 2014 08:33


Nedräkningen fortsätter, snart åker vi! :)

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards