Livet som lantis i Stockholm ;)

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Sjukt bra helg!

Av Moa - 5 maj 2013 21:21

Söndagskväll. Jag både gillar och inte gillar söndagskvällar.
Man har antingen en väldigt bra helg bakom sig, som man kan tänka tillbaka på eller så har vi det där att man haft en rätt tråkig helg och samtidigt det här att man måste gå upp sådär tidigt på måndag morgon. Oskönt :)

Så.. Det är nog lite olika hur man känner varje söndag, vilken känsla som vinner :)


Av dessa två ovanstående alternativ, kan jag berätta att jag haft en fantastisk helg! :)
Igår var jag och Andreas till Västerås för att gå på min chefs (på resia) 40-års fest. Grymt kul tillställning och det var så roligt att umgås med bästa gänget igen och ha världens finaste kille vid min sida.
Vi åt god mat, tävlade i musik (Andreas grupp vann.. Hmpf) och dansade. Det där med att dansa är inget för mig i nuläget dock, aj och oj vad ont jag haft i mitt knä idag. Knaster, knak och brak... Men om vi bortser från det, sjukt bra! :)


Nu ska jag städa ordning lite här hemma och sen sova. Det blev en sen kväll för oss med lite sömn som följd.


Ha det fint! :)


(Nedan ser ni förövrigt poolen som vår brf kommer ha badbar från 1 juni)

 
 
Ingen bild

Johanna

7 maj 2013 11:45

Hej Moa! Jag ser att du studerar till resekonsult, och funderar själv starkt på att göra det! Vad tycker du om utbildningen? Är den bättre än vad du trodde? Hur har din LIA varit? Vad är det som du vill arbeta med efter utbildningen? Är det något speciellt man bör tänka på inom det här yrket, tycker du? :)

Tack på förhand!
Johanna

Moa

7 maj 2013 22:22

Hej Johanna! :)
Min utbildning är jättebra! Rekommenderar den i Norrtälje, verkligen :) Den är bra. Men ungefär vad jag väntade mig. Däremot utvecklas och förbättras den hela tiden.
Min första LIA var så fantastisk bra och jag lärde mig ENORMT mycket, samtidigt som jag kom så himla bra överens med alla där. Den andra LIAn har varit bra, jag har lärt mig massor och fått mycket kunskap med mig. Men däremot så har jag insett att jag helst vill jobba i butik, då jag gillar den personliga kundkontakten mer.
Egentligen behöver du inte tänka på mycket mer än att visa framfötterna och vara stresstålig :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa - 12 september 2016 22:31


I'm alive! Knappt 2 år senare. Men ska inte sparka igång den här dönicken igen. Utan skickar bara en kort update. Sen sist (augusti 2014) så har massor hänt i livet. Vi tar det i kronologisk ordning ;-) * Vi har flyttat in i vår nya lägenhet ...

Av Moa - 15 augusti 2014 23:11


Ha, jag ska lägga ner det här. Har varken ork eller lust. Men det är kul att se tillbaka i bloggen men en frekvent bloggare kommer det aldrig bli av mig. Så, vad har hänt sen Sydafrika då? - Jag har börjat nytt jobb, trivs HUR bra som helst! Et...

Av Moa - 6 juni 2014 09:47


Tjejen som uppdaterar sjukt dåligt. Nu kan jag dock skylla på många resor.. Jag och Andreas befinner oss just nu i Kapstaden, Sydafrika. Hit anlände vi i onsdags förra veckan och har hunnit med att se godahoppsudden och pingvinerna vid boulders beach...

Av Moa - 8 maj 2014 03:05


Vi befinner oss just nu i Las Vegas. Klockan är 6 på kvällen, vilket innebär att vi alltså är 9 timmar bakom Sverige. Vi har varit i USA sen förra tisdagen, först Los Angeles och från igår Las Vegas. Idag flög vi helikopter till Grand Canyon, sju...

Av Moa - 5 april 2014 08:33


Nedräkningen fortsätter, snart åker vi! :)

Klocka

Presentation


Moa, 24-årig tjej som bor i Stockholm med min fina sambo. Utbildad resekonsult.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards